Croatia Day 1-3, Zagreb

Hej älskade ni! Här kommer en sammanfattning av vår semester i Kroatien
Vi flög tidigt på tisdagen och landade i sängen på hotellet i Zagreb närmare midnatt. Så man kan väl säga att den första dagen går bort. Jag och F passade iallafall på att knalla igenom stan först för att försöka motverka vår jetlag. Kan säga att vi sov som två stockar den natten.

Dag 2 vaknade jag ganska tidigt och passade på att ta en dusch och pilla på telefonen (med snabbt internet, love!) innan frukosten. Vi tog sen en taxi till Filips farmor och farfar, även kallade Baka och Dida på Kroatiska. Vi var där och fikade i några timmar och knallade sen vidare. Det var första gången jag träffade dom, men definitivt inte sista. Sååå himla gulliga så nu ska vi hälsa på dom oftare!
Efter besöket promenerade vi lite i området och tog oss sen in mot stan igen.

Till middag passade vi på att äta lite kroatisk mat, och jag tog något som tillagats "under the bell" som dom kallade det. Köttet har legat under en kolbädd och blivit ordentligt mört. Otroligt gott. Förrätten glömde jag fota men det var bröd fyllt med keso och gräddat i ugn med grädde. MUMS.

Efter middagen knallade vi runt lite i stan och det är verkligen otroligt vackert.

Månen lyste på oss, och på många ställen kunde vi skymta lite konst. Denna ovan var min favorit!

Dag nummer 3 åt vi frukost och tog oss ut för att se mer av staden. F passade på att visa mig gamla stan i Zagreb, och detta är definitivt en del ni måste besöka. Så himla mysiga små gränder och hus att promenera runt och kika på.

Vi såg ju bland annat lite mer av gatukonsten. Så himla häftig om ni frågar mig! Vi gick även förbi lägenheten Filips mamma bott i, träffade på F's farbror på en fika och avsluta dagen med middag och "barrunda" med Filips morbror och kusin (middagen var förövrigt så fruktansvärt god, se nedan). En otroligt mysig dag och start på semestern.

Dag 4 flög vi vidare till Split, men mer om det och resten av vår resa får ni i nästa inlägg.