Croatia Day 4-7, Zagreb-Split-Trogir-Milna

Hejsan! Här kommer fortsättningen på vår semester i underbara Kroatien. Vill ni läsa om första delen kan ni klicka här.
Dag 4 vaknade vi i Zagreb och tog oss till flygplatsen direkt efter frukost. Eftersom vi bara skulle flyga inrikes ner mot kusten blev det ett propellerplan. Smidigare än väntat men lite läskigt ändå.

Vid lunchtid landade vi i Split och mötte upp våra fantastiska vänner som skulle med och segla. Eftersom det är andra året i rad vi är på semester tillsammans har vi nu inlett en tradition, och jag älskar det. Vi får se vart vi hamnar nästa år ;) Kanske någonstans i Asien?!

Vi passade på att se vad Split hade att erbjuda och klättrade bl.a. upp i tornet ni ser nedan...

Där hade vi en fantastisk utsikt, även om klättringen upp och ner kändes lite skakig.

Se bara så glad man blir av utsikten!

Efter det promenerade vi lite och F lurade upp oss på ett berg i jakt på glass. Blev inga fler promenader där han ledde kan jag tala om. Svettigt var bara förnamnet!

Väl tillbaka i stan avnjöt vi varsin drink och senare en middag med hela gänget som skulle ut och segla.
Dag 5 tog vi en taxi till hamnen där vi fick vänta en stund på att få kliva ombord. Det blev lite inhandling av veckans proviant etc. Och vid middagstid var vi i första hamnen, Trogir. I första hamnen blev det tyvärr inte mycket bilder. Tror att koncentrationen låg på allt fantastiskt vi såg, samt att parera vågorna så man inte blev sjösjuk. hehe.
Dag nr 6 fortsatte vi vidare och spenderade större delen av dagen på båten med fantastisk utsikt och lite solning. Vi badade även från båten för första gången. Så fantastiskt! Men är man van vid vårt svenska vatten blir saltvattnet som en chock vid första doppet. Vi gick sen i land i hamnen Milna

En otroligt mysig stad där jag fick njuta av lite vitvinskokta musslor till middag! mums. Vi fick även en fantastisk solnedgång som färgade hela staden!

Visst blev det ett fint sken!?
Dag 7 var det tyvärr för blåsigt för att ge sig ut på vattnet igen så vi fick passa på att se mer av ön under dagen. Men först frukost. Ungefär såhär såg våra frukostar ut under hela veckan!

Efter frukost hyrde vi en fyrhjuling till mig och L, medan grabbarna fick dela på en scooter, haha. Vi tog oss sen till andra sidan ön för att bada och äta lunch. Tyvärr blev det inga bilder från när vi badade men här har ni oss brudar på fyrhjulingen!

Det var så jäkla kul! Vi ska definitivt skaffa en fyrhjuling när vi flyttar tillbaka till Sverige, haha. Och en snöskoter!  Väl tillbaka efter en fantastisk dag på denna ö (utsikten och de små byarna var helt fantastiska!) så beställde vi varsin pizza till middag som levererades till båten och avnjöts med tända ljus, helt perfekt!

Dagen efter var det dags att bege sig vidare och vi vinkade sorgset farväl till denna fina ö, som faktiskt blev en av favoriterna på denna resa! Men mer om nästa destination får ni i nästa inlägg!